Recenzie de carte: The Fault in Our Stars

Titlu original: The Fault in Our Stars

Autor: John Green

Naţionalitate: americană

Ecranizare: The Fault in Our Stars (2014)

De acelaşi autor: Looking for Alaska, An Abundance of Katherines, Paper Towns, etc.

Mărturisire: nu-mi amintesc ultima carte pe care am citit-o în mai puțin de o zi.

Lectura a început total din întâmplare, când într-o pauză la birou intru pe amazon să văd topul celor mai vândute cărți. Am deschis un pic cartea și curând am terminat bucățica pe care amazon mi-o dădea ‘free’. Apropo, e faină tactica asta, m-a făcut să cumpăr instantaneu cartea, astfel că în câteva secunde o aveam pe kindle.

Hazel e o tânără care suferă de cancer în fază terminală (e în faza aia de când se știe). La insistențele maică-sii participă la un grup de sprijin pentru copiii bolnavi, unde-l întâlnește pe Augustus. De care se îndrăgostește, fără să vrea. El e prințul din poveste care a supraviețuit cancerului, ea e fata stabilă care se teme să fie o povară, de-asta nici nu vrea o poveste de dragoste, dar apare un twist în scenariu și bam – te trezești unde nu te aștepți (un exemplu din carte: în Amsterdam, vizitându-l pe autorul cărții tale preferate, care a lăsat finalul deschis, iar pe tine te macină gândul la soarta personajelor).

O poveste de iubire trăită între vizite la spital, crize din senin, dureri, lacrimi, dialoguri pe șleau (m-a impresionat profund discuția dintre Hazel și părinții ei), mai multe lacrimi (atât ale lor, cât mai ales ale mele), dar o poveste minunată. Nu regret nicio clipă petrecută în compania personajelor imaginate de tânărul John Green, ale cărui cărți sunt mai mult decât curioasă a le citi. Stilul în care e scrisă cartea – ușor de citit, dar folosind imagini care sunt fie extrem de triste, fie incredibil de inspiraționale și amuzante pe alocuri.

Un singur lucru mai am de adăugat: mi-e frică să văd ecranizarea (deși tot o s-o văd eu zilele astea). Nu știu dacă Hazel din film va corespunde cu frumoasa și minunata Hazel din carte.

“That’s the thing about pain,” Augustus said, and then glanced back at me. “It demands to be felt.”