Despre farmecul lucrurilor plictisitoare!

jurnal online, să-i zicem!

Luna de miere în Egipt (II)

Aug
Complexul Piramidelor din Gizeh

Complexul Piramidelor din Giza

Începeam zilele trecute să-mi amintesc detalii din luna de miere petrecută în Egipt. Dacă în prima postare vă scriam despre complex, cameră și hotel, în general, azi m-am gândit să abordez partea de aventură – am ales un sejur de 11 nopți, tocmai pentru a apuca să mergem și în excursii. Prima dintre ele, cea în Cairo, pentru a vizita Egyptian Museum, Piramidele și Sfinxul, plus o scurtă croazieră pe Nil (cost suplimentar: 100EUR/persoană; include drumul cu autocar, intrarea la toate obiectivele și o masă de prânz).

Nu se putea să mergem în Egipt și să nu vizităm Piramidele, ne-am zis! Chiar dacă am prins o perioadă nefastă pentru turism – n-am avut multă lume în jur pentru că e cald în Egipt la început de iulie (dar nu exagerat – noi am prins circa 35 de grade, acceptabil), iar recentele atentate au pus lumea pe jar (cu trei zile înainte să ajungem noi în Cairo a fost un atentat cu bombă, fapt pentru care mama plângea zilnic la telefon 🙁 ). Recunosc c-am fost un pic în alertă, deși eram acompaniați de soldați înarmați.

Am plecat de la hotel la 1.30 dimineața, pentru că ne aștepta un drum lung – am ajuns la ora 8 în Cairo – un oraș imens, cu 23 de milioane de locuitori, în care extremele sunt la ordinea zilei – era destul de pustiu orașul (probabil pentru că am prins și Ramadanul – am înțeles că mulți credincioși dorm în timpul zilei și muncesc noaptea, tocmai pentru că trebuie să țină post negru). Am trecut pe lângă cartiere întregi de blocuri neterminate, abandonate – nu mi-am închipuit niciodată așa ceva! Mizerie peste tot, chiar și în zona centrală; kitsch-ul omniprezent; agitație pe șosele – oameni, mașini, căruțe, animale peste tot – fără reguli. N-am auzit atâtea claxoane în viața mea, câte am auzit în cele câteva ore în plimbare prin Cairo…

Am început cu vizita la Muzeul Național – situat în Piața Tahrir, locul unde a izbucnit Revoluția din 2011 (pentru că am cumpărat sejurul printr-o agenție din Budapesta, când am ales excursia în Cairo, le-am spus celor de la agenție că avem nevoie de un ghid în engleză, pentru că nu cunoaștem limba maghiară – și am primit un ghid numai al nostru, pentru întreaga zi, care a făcut diferența!). Ghidul nostru s-a ocupat să ne prezinte câteva informații despre situația actuală din Egipt, iar în interiorul muzeului a făcut prezentări interactive, adresându-ne întrebări – a fost o experiență minunată! 🙂

Apoi ne-am îndreptat spre Nil, unde pentru 5 EUR ne-am îmbarcat pentru o croazieră scurtă – în partea centrală, mai curată a orașului, care nu avea locuri istorice, ci doar hoteluri celebre din Cairo. Ne-au pus muzică la maxim (Inna și Andreea Bălan sunt vedete în Egipt), iar per ansamblu a fost o plimbare agreabilă – noroc cu ghidul nostru, cu care am avut conversații foarte interesante.

Următorul punct pe listă – Giza. Cu toții sunteți familiarizați cu Piramidele – le-ați văzut în poze, cu deșertul în spate. Dacă le-ați fi văzut din cealaltă perspectivă, v-ați fi șocat, probabil (la fel ca mine), să descoperiți că sunt aproape în oraș – că oamenii s-au extins până într-atât încât sunt la o aruncătură de băț de ele (am mâncat în restaurant cu vedere la piramide – doar mie mi se pare ireal?!). Am avut mare noroc cu ghidul, ne-a oferit multe informații și mai mult, pentru că doar pe noi doi ne avea în grijă, ne-a dus în niște locuri aparte, de unde am avut ocazia să facem fotografii faine. Mai apoi, la Sfinx, tot cu ghidul am avut noroc – la poze, la informații, la prezentare, la negociat suveniruri – s-a ocupat foarte bine de noi! Am plecat cu amintirea că piramidele și sfinxul aparțin unui loc de văzut măcar o dată în viață, impresionant – ca dimensiune, eforturi, mister…

(sfârșitul părții a II-a)