Despre farmecul lucrurilor plictisitoare!

jurnal online, să-i zicem!

Amintiri din călătorie: Veneţia (2)

Aug

Azi, stând în birou într-o zi foarte călduroasă (probabil cea mai călduroasă zi din an, după câte aud), mă gândesc cu foarte mare drag la plaja din Lido şi nu pot să nu-mi doresc să fiu iarăşi cu picioarele în nisipul fierbinte italian… Cea de-a doua zi în Veneţia am început-o după un mic dejun copios, cu o vizită la un supermarket pentru aprovizionări şi apoi, o idee trăznită: hai să mergem la plajă! Ne luaserăm în bagaj costumele de baie, dar nu ştiam exact dacă avem/n-avem plajă, acces, etc. Noroc cu internetul, am căutat informaţii şi ne-am dus la plajă pe insula Lido (pass-ul de vapor pe care ni-l făcuserăm când am ajuns la Tronchetto era valabil şi pentru insule – Lido, Murano şi Burano).

Zis şi făcut. Cum am coborât în Lido, habar n-aveam unde-i plaja, dar am făcut ce-ar face orice turist: follow the crowd. În faţa noastră erau o mulţime de oameni care se îndreptau, înarmaţi cu recuzita potrivită, către plajă (plaja publică din Lido e în linie dreaptă, la vreo 10 minute de mers pe jos de la staţia unde te lasă vaporul). Ne-am oprit la o îngheţată, la admirat privelişti (e singurul loc unde am văzut maşini şi autobuse, mi se părea că ceva nu-i în regulă :-)) ). Plaja publică a fost curată – cu vestiar unde să-ţi laşi lucrurile (5 EUR până la ora 19), iar de-acolo… nisip cu scoici şi mare sărată! A fost prima mea întâlnire cu marea în ultimii 10 ani (prima şi singura mea dată la mare fusese la 14 ani, într-o tabără la Năvodari şi ţin minte c-am venit dezamăgită, fiindcă marea fusese murdară), şi Doamne, ce m-am bucurat. Abia a reuşit al meu să mă tragă la mal, cât mă tot zbenguiam. Apa era caldă şi limpede, numa’ bună de bălăcit.

Dar fiindcă era foarte cald afară, n-am rezistat mult şi pe la 4 după-masa ne-am dus către vapor, să ajungem în Veneţia, la cameră. După un duş răcoritor, am luat-o iar spre vapor, pe Gran Canale şi ne-am petrecut seara în piaţa San Marco, unde ne-a prins o ploaie fantastică. Ne-am adăpostit în arcada bazilicii, şi la vreo 10 minute după ce-a început ploaia am cumpărat o umbrelă de la un comerciant (d-aia chinezească, ieftină) – mi-a plăcut teribil cum au apărut, imediat ce-a început să picure. Când să testăm umbrela… ploaia s-a lăsat, însă spectacolul de fulgere a continuat tot drumul spre casă…

2 Responses to Amintiri din călătorie: Veneţia (2)

1. Tz-ai cam facut de cap vara asta…